Merayau Ke Atabah


Sudah sekian lamaku tak pergi ke Atabah yang merupakan salah satu bandar di Cairo tempat membeli belah dengan harga yang murah~

Tak silap aku hampir setengah tahun gak tak jejalan ke sana~hari ni aku saje nak p beli plastik kecik jerk hari ahad aku pergi dah adooi penat betul kedai byk tutup~pelik skit biasa hari Jumaat tu hari minggu diorang buka lak~hari ahad je tutup~balik tgn kosong jerk lah~

Hari ni ramai betul laa biasalah Ramadhan pun dah nak tiba~kesibukan di atabah akan semakin melampau~

// Ku hanya beli sayap ayam sekilo 6 genih,perut kambing dan lembu..lama tak makan perut ni~adooi..kat sini barang dalam lembu dan kambing murah jerk~sbb arab ni makan daging jerk~sama gak ngan ayam diorang tak suka la makan tulang2 ni~bukan apa diorang tak pandai nak buat tu~tak cam orang malaysia ni buat sup la..tomyam lah..macam2 leh wat~sebenarnya orang Malaysia ni kaya dengan makanan tersendiri berbanding dengan org arab kat sini~makanan tradisional mereka ada tapi tak leh lawan lagi ngan orang kita buat ni macam2 direka hahahaha

//time pergi aku direct berdiri atas bas dari Rabaah ke Atabah..bila pulang aku tak mau dah kejadian tu berulang aku terus naik tramco ke Ramsis kemudian ke Rabaah jerk senang cite~cepat pun cepat~

Posted on August 18, 2008, in Catatan SMShotCafe and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

