Trauma Ketidakpuasanhati


Semalam aku mencoret rasa mengidam nak makan nasi bukhori bila menceritakan tentang saffron atau za`faran http://smshotcafe.com/v2/rasa-nak-makan-nasi-bukhori-hari-ni-ok-tak/ semalam aku meronda ngan motor selepas mengambil hasil jualan kat rumah negeri pelajar sabah atau lebih dikenali sebagai market kinabalu aku terus singgah restoren Hadrat-Maut [Masakan Yamen] kat cawangan Abbas Aqad kenapa rasa tak berapa sedap lak adakah aku singgah dah lewat kedai nak tutup sebab salatah pun tak ada,nasi pun rasa masin semacam jer..sebelum ni aku penah makan rasa sedap gak..dah lah aku tak jumpa nasi sejak semalam ingat berselera nak makan kat restoren hadrat maut..aikk kenapa aku sebagai pedagang menjual nasi,kueh mueh dan mee pun nak makan kedai..alaah biasalah kekadang tu nak ubah selera gak kan..hadrat maut ni masakan yaman order beriani pun tak de..aku pun tak pasti la kedai tu tutup kul berapa sebab masuk pun dah kul 12 tgh malam lebih dah..aku hentam saja lah walaupun rasa tak puashati.

2 minggu lepas aku makan kat hadratmaut kat tanta best gak lah~kat tanta kira baru lagi dibuka cawangannya..sekarang ni dah banyak cawangan mereka buka di negeri Mesir selain dari kota kaherah..kat cairo pun banyak tempat gak..lebih dari 3 tempat gak lah..apa pun aku enjoy saja..

Hari ni aku kepeningan mengira akauan jualan aaaah..kenapa pelanggan ni silap kira lak..kalau seringgit 2 leh aku balash atau kira halal jerk tapi ni beratus2 mereka silap kira ni~ingat pe lah.. aku dah kuar modal ribuan gak ni..mana leh kira akauan tak betul ni~tu lah sebab kalau tak orang tak mengaji dan kursus perakauan tentang nak kira duit ni walaupun satu sen pun kena kira pastu nak mengira ni bukan sekali jerk kena kira banyak kali gak..patut le kawan aku dulu dia penah kerja bhg akauan rumah pelajar selangor dia kepeningan kerana tak jumpa 1 sen~pastu aku tanya cam ne jumpa tak..dia kata akan jumpa jerk~ada jalan dia~~aku ni biasa dengan dunia bisnes sejak kecil lagi~bukan main2 nak kira akauan ni..kalau sekali kira ni mesti ada silap~~

Oraiiit kerja aku dah siap untuk bagi kat diorang untuk membuat semakan semula~esok nak bagi balik akauan jualan bulan lepas~Ok berehat singgah kat blog ni jap~

Kesimpulannya hari ni terdapat 2 perkara aku tak puashati satu pasal makan nasi kat hadrat maut dan pasal pengiraan akauan jualan.

Posted on July 31, 2008, in Catatan SMShotCafe. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: