Apa yang nak lakukan kena fokus tau!


Ku tak cukup tidur kepeningan problem solve kat Fatal error: Call to undefined function: hash_hmac() in /home/alkiramn/public_html/salam/wp-includes/pluggable.php on line 1196

Alkisah bermula aku upgrade wordpress kat http://www.alkiram.net,aku buat backup dah semua kat mysql lepas siap ikuti langkah2 nak install…cuba akses jadi blank page lak hanya kuar Fatal error..cuba search kat pakcik google cam ne nak solve rupanya ada gak org bermasalah cam aku error kat situ huhuhu..nak tau apa sebabnya ? sebab masa kita nak upgarde tu kita tak deactive-kan plugin..aku tak perasan dan terlupa padahal tengok dah cara²nya.Belajar dari kesilapan dan pengalaman itu adalah guru paling bernilai dalam hidup ni..

Aku saja jerk untuk cuba cara upgrade nampak cam senang tapi bila dah cuba adooi sampai kepeningan juga bila ada benda error..so..aku dok perati masalah tu kat perbincangan² sukar nak ubati juga so..aku install lain jerk lah dan restore backup database dengan buang setengah plugin yang aktif dan aku dpt kesan bila buka kat notepad dan aku cuba download trial sqlpro.

Time aku upgrade kuar benda ni..Fatal error: Call to undefined function: hash_hmac() in /home/alkiramn/public_html/salam/wp-includes/pluggable.php on line 1196

//Time aku install lain dan restore backup database sql jadi blank page.

//Penyelesaian : Aku drop table plugin yang active tu tak dapat gak..akhirnya aku buang table melalui sql..akhirnya aku berjaya pulihkan penyakit ni~terus aku qoda tidur~~

//Moral: Kena fokus betul² lah lain kali dan nak buat kerja tu kena time kasi cukup dulu la..baru leh fokus dengan cermat satu² benda..

Dah orang bagitau “Deactivate your plugins. A plugin might not be compatible with the new version, so it’s nice to check for new versions of them and deactivate any that may cause problems. You can reactivate plugins one-by-one after the upgrade. “
langgar gak terimalah akibatnya…

//Cabaran dan pengalaman akan lebih mematangkan jua~~

//Bukan senang nak senang..nak susah senang tapi nak senang susah wakakaak

Posted on July 28, 2008, in Problem Solve and tagged . Bookmark the permalink. 1 Comment.

Leave a Reply

