Kenapa Lakaran Pedagang Internet


Sekian lama ku membawa diri dari lakaran ini kerana sibuk dengan urusan di alam realiti dan bisnes2 aku diluar ..ada apa dengan lakaran pedagang internet? mungkin persoalan bagi anda? lakaran atau catatan ini sebagai aku “seorang pedagang internet” untuk mendapatkan maklumat..nak akses internet terlebih kena langgan dengan syarikat yang menyediakan pakej line internet dulu baru leh berdagang dengan pelbagai maklumat atau info2 yang ada di internet..tu jer sebab ku namai lakaran seorang pedagang internet..

Macam2 maklumat yang aku catat yang berkait dengan diriku..penglihatan aku di perantauan dan dunia online..walaupun bukan senang untuk menulis atau melakarkan di sini yang memerlukan masa..tapi apapun ku mencoret kat sini sebagai hobi aku untuk mengisi ruang rindu pada tanah air..

Ku seorang perantau mencari setitis ilmu dan di internet ku seorang pedagang untuk berdagang dengan pelbagai ilmu dan maklumat yang berkaitan dengan dunia..kalau ilmu agama aku abik dari guru secara talaqqi..sebab Islam face to face sebab Islam datang dengan kasih sayang dan bertemu mata walaupun sekadar secawan teh huhuhuhuhuu…

Aku terima seadanya perkongsian kat sini untuk pro dan kontra..semua orang ada pendirian..bukan hanya ikut-ikutan..sebab apa kita menyokong dan sebab apa kita membangkang…aku tetap menghormati setiap orang yang memang mereka mempunyai idea tersendiri..kalau kita nak jadi pembangkang atau kontra tak semestinya kita asyik bangkang sebangkangnya tanpa penghujahan yang logik dan kalau kita dipihak penyokong juga ada juga pendirian..

Adooi entah apa2 lak aku mencoret apapun kalau leh faham2 tak pe tak leh faham ada orang yang boleh faham dan sampai jerk maksudku ini huhuhu…

P.S Aku Seorang Pedagang Internet a.k.a Pedagang Maklumat Secara Onine~~

Posted on May 3, 2008, in Catatan Pedagang Online and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

