Tiada Jalan Mudah Nak Kaya


$1.99 Go Daddy Domains

Sedar tak sedar sudah setahun lebih dah aku menjalani perniagaan di secara online..tapi bukan lah aku meniaga tapi suruh orang niagakan atau berkongsi saham..hehehe..

Aku ni dah redah dan tempuhi bermacam2 liku dan arah dalam dunia bisnes samada berkonsepkan Multilevel Marketing [MLM] ke Matrix dan sebagainya..semuanya membosankan.Kenapa dan mengapa ? menghampakan atau gagal jua akhirnya..samada silap aku ataupun terpukau dengan promosi..tapi bagi aku rasanya terpukau dengan kaki-kaki MLM ni.Mereka ni cam ada ilmu jenis “tarik duit dari poket orang”..dengan kata2 yang begitu manis membuatkan kita hanyut untuk bersamanya dengan mencagar impian di alam fantasi dan kejayaan orang lain dalam MLM…walaupun anda cuba mengelak..!! kecuali bila anda sudah bosan dan kalis peluru insyallah selamat..tapi setiap orang mesti terjebaklah dengan benda2 cam ni kalau terlibat dalam dunia peniagaan zaman sekarang.

Aku sekarang dah bosan dengan dunia tu..”Ini ada peluang hebat dah ramai berjaya lah..u masuk dengan RM1000.00 dalam masa seminggu atau sebulan dapat RM10k..kalau u dapat orang bawah u plak u akan dapat lagi RM10K setiap 10 orang yang u dapat..bla..bla..bla..tapi kalau u berada bawah i plak u jangan risau tentang downline u..i boleh cari dalam tempoh 3 hari..amacam ?” tu lah antara contoh orang MLM..Matrix ke..3 X 10 ke 2 X5 ke 2X20 ke..ish macam2 leer…Maklumlah aku ni penah terpedaya dan penah terkena..kali pertama[kelabu mata]…kali kedua[dah cuba mengelak tapi gagal juga]..untuk kali seterusnya sorry lah dulu aku dah seriklah..kerana gagal..

Pada suatu hari aku dah pening banyak bisnes online ni gagal..aku masuk plak program autosurf [layarkan iklan dpt komisyen] kemudian pelaburan berisiko tinggi atau HYIP nampak gayanya tak dpt bertahan lama jua[sekarang berkubur] tapi tak der masalah sangat dapat cover modal dan untung gak masuk program cam ni [tak perlu cari orang pun tak per kalau ada orang dptlah komisyen skit] kalau berbanding dengan MLM dan Matrix ni.Paling terakhir aku sertai program autosurf adalah 12dailypro dan HYIP pula adalah Solidinvestment.
Kini aku dah sedar bahawa program jenis MLM ni dari segi konsepnya memang bagus untuk menjadikan kita sebagai bebas hutang..namun keberkesanan dikalangan orang melayu masih lagi gagal faktor utama ada tidak ada kesepakatan.Pun begitu..bagi orang yang mempunyai pengaruh yang kuat atau komuniti yang ramai mereka je lah yang berjaya..bagi cam aku ni memang tak suka lah nak cari2 orang..sebab tu aku cuba kaji dan cari program2 yang mendatangkan wang di internet.

Semuanya aku dah join bermula autosurf,MLM,Matrix dan HYIP.Kini aku hanya membuat duit di Marketiva [Perdagangan Matawang Asing] disamping itu, Swisscash dan juga Profitswinger.Ikuti kisah aku lagi selepas ini.

Posted on August 1, 2006, in Catatan Pedagang Online. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

